open

Szkolenia dla Menedżerów Działu Sprzedaży


Tworzymy Szkolenia dostosowane do konretnych sytuacji biznesowych!

Wszystkie programy opisane poniżej są jedynie przykładem zrealizowanych tematów. W przypadku nowego projektu dostosowujemy agendę do specyficznej sytuacji klienta.

Kompetencje menedżerów liniowych działu sprzedaży mają kluczowy wpływ na tworzenie stabilnego wzrostu firmy, poprzez zarządzanie kontaktami z najważniejszymi grupami docelowymi i kanałami dystrybucji.




Selekcja i Rekrutacja (2 dni)

Budowanie każdego zespołu wiąże się z poszukiwaniem i rekrutowaniem jego członków. Błędy rekrutacyjne niestety są kosztowne, ponieważ oprócz szkolenia i pensji pracownika, ponosimy koszty utraconych szans. Umiejętność rzeczowej oceny zachowań potwierdzających posiadane kompetencje oraz dopasowania motywacyjnego minimalizuje ryzyko pomyłki. Szkolenie jest przeznaczone zarówno dla menedżerów, z krótkim stażem, osób przygotowywanych do awansu, jak również dla osób, które wiele lat pracują na stanowiskach zarządczych i chcą uporządkować swoją wiedzę oraz zwiększyć efektywność w uzupełnianiu wakatów.

  • Cele szkolenia

  • Zwiększenie efektywności procesów rekrutacyjnych.
  • Umiejętność weryfikacji dopasowania motywacyjnego kandydatów.
  • Umiejętność prowadzenia wywiadu behawioralnego
  • Zagadnienia

  • Opis stanowiska i zestaw oczekiwanych kompetencji stanowiskowych.
  • Kluczowe czynniki sukcesu na stanowiskach sprzedażowych.
  • Rodzaje motywacji do pracy w firmie.
  • Wskaźniki behawioralne wskazujące na posiadanie określonych kompetencji.
  • Ćwiczenie wywiadu behawioralnego.
  • Korzyści

  • Rozwinięcie umiejętności prowadzenia wywiadu behawioralnego.
  • Zwiększenie efektywności prowadzonych rekrutacji.
  • Uporządkowanie procesu i technik rekrutacyjnych




Zarządzanie Zespołem (3 dni)

Jest to przekrojowy i wszechstronny program rozwoju kadry menedżerskiej. Zawiera zestaw tematów, które są najczęstszymi wyzwaniami przed jakimi staje lider zespołu sprzedażowego. Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów ze stażem do dwóch lat oraz w sytuacji kiedy organizacja chce wprowadzić jednolite standardy zarządzania w dziale sprzedaży.

  • Cele szkolenia

  • Wyrównanie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem.
  • Podniesienie umiejętności budowania autorytetu lidera.
  • Podniesienie efektywności narzędzi komunikacyjnych w zarządzaniu.
  • Umiejętność stosowania różnych stylów zarządzania.
  • Zagadnienia

  • Zarządca a Lider.
  • Inteligencja emocjonalna lidera.
  • Stawianie celów, podział zadań i egzekwowanie.
  • Style zarządzania - przywództwo sytuacyjne.
  • Podstawy motywacji.
  • Delegowanie zadań.
  • Sytuacje konfliktowe w zarządzaniu.
  • Rozmowy dyscyplinująca.
  • Planowanie rozwoju podwładnych.
  • Korzyści

  • Poznanie najbardziej efektywnych technik komunikacyjnych w zarządzaniu.
  • Rozwój kompetencji zarządzania sytuacyjnego.
  • Umiejętność zarządzenia trudnymi sytuacjami w zespole.




Motywowanie handlowców (2dni)

Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej w oparciu o studia przypadków i odgrywanie ról. Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, którzy swobodnie poruszają się narzędziach komunikacji menedżerskiej i chcą podnieść i utrzymać motywację w swoim zespole aby wykorzystać w pełni jego potencjał.

  • Cele szkolenia

  • Dostarczenie narzędzi i rozwiązań do podniesienia motywacji zespołu.
  • Zwiększenie samoświadomości menedżerskiej w zakresie motywowania zespołu.
  • Przekazanie wiedzy z zakresu teorii motywacji (prework).
  • Zagadnienia

  • Rodzaje motywacji.
  • Emocje i nastrój a motywacja.
  • Wpływ wartości na motywację.
  • Mechanizm dążenia i unikania.
  • Podstawowe narzędzia motywacyjne.
  • Motywacja finansowa.
  • Wpływ rozliczanych wskaźników na zachowanie.
  • Koło motywacji niefinansowej.
  • Praktyczne zastosowanie narzędzi motywowania niefinansowego.
  • Korzyści

  • Poznanie i usystematyzowanie szerokiego wachlarza narzędzi motywacyjnych.
  • Podniesienie motywacji zespołu.




Praca na postawach i wypalenie zawodowe (2 dni)

Program skierowany do menedżerów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji zarządczej bądź chcą rozwinąć swoje kompetencje i podnieść pewność siebie w trudnych sytacjach menedżerskich. Program ma charakter warsztatowy opiera się o studia przypadków, odgrywanie ról, może w całości zostać oparty o przypadki przygotowane przez uczestników.

  • Cele szkolenia

  • Nabycie wiedzy i umiejętności rozpoznania źródeł postaw podwładnych.
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie z nieproduktywnymi postawami.
  • Umiejętność wsparcia pracowników z wypaleniem zawodowym.
  • Zagadnienia

  • Jak powstaje postawa?
  • Postawy produktywne i nieproduktywne w zespole.
  • Rozpoznawanie rodzajów postaw.
  • Narzędzia pracy na postawach.
  • Jak powstaje i jak zmienić nawyk.
  • Rodzaje wypalenia zawodowego.
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
  • Praca z osobami doświadczającymi wypalenia zawodowego.
  • Korzyści

  • Podniesienie efektywności zespołu.
  • Poprawa atmosfery w zespole.
  • Wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach zarządczych.




Zarządzanie wskaźnikami efektywności (1 dzień)

Szkolenie skierowane jest do zespołów, które zamierzają wprowadzić zmiany w rozliczanych wskaźnikach efektywności lub nie realizują zakładanych poziomów referencyjnych.

  • Cele szkolenia

  • Umiejętność analizy pożądanych zachowań pod kątem tworzenia wskaźników efektywności.
  • Rozwinięcie umiejętności stawiania i egzekwowania celów .
  • Efektywne zarządzanie zespołem rozliczanym z wielu wskaźników.
  • Zagadnienia

  • Kluczowe wskaźniki efektywności - zasady tworzenia.
  • Zasady stawiania motywujących celów.
  • Konstruowanie planów poprawy wyników.
  • Analiza przyczyn niepowodzeń.
  • Wprowadzanie działań korygujących
  • Priorytety - osiąganie celów przy wielu wskaźnikach
  • Korzyści

  • Zwiększenie efektywności zespołu.
  • Metodyczne i konstruktywne podejście do braku wyniku.
  • Zwiększenie motywacji zespołu.




Implementacja projektów sprzedażowych (1 dzień)

W określonych sytuacjach jak np.: wprowadzenie nowego produktu lub wprowadzenie jakichkolwiek znaczących zmian we współpracy z klientami, warto zastosować elementy zarządzania projektem w realiach działu sprzedaży. Oczywiście zastosowane narzędzia muszą być dobrane do skali projektu, tak aby zwiększony nakład pracy korelował z większą produktywnością i mniejszym ryzykiem.

  • Cele szkolenia

  • Dostarczenie kompendium wiedzy z zarządzania projektem.
  • Umiejętność oceny i zarządzania ryzykiem.
  • Umiejętność podziału odpowiedzialności i egzekwowania zadań w ramach projektu.
  • Zagadnienia

  • Przegląd narzędzi stosowanych w zarządzaniu projektami.
  • Skalowanie-dobór odpowiednich narzędzi do wielkości projektu.
  • Podział zadań i ról w zespole projektowym.
  • Zarządzanie ryzykiem.
  • Praca z harmonogramem, stawianie i egzekwowanie celów.
  • Korzyści

  • Zwiększenie kontroli nad efektywnością projektów sprzedażowych.
  • Umiejętność przeciwdziałania wpływowi ryzyk na przebieg projektu.




Coaching handlowców (2 dni)

Coaching jest uznanym narzędziem rozwoju zespołów handlowych. Zwiększa motywację i wiarę w siebie sprzedawców. Wpływa na poprawę wyników .

  • Cele szkolenia

  • Rozwój umiejętności stosowania zróżnicowanych narzędzi rozwojowych.
  • Umiejętność efektywnego wykorzystania coachingu.
  • Zagadnienia

  • Przegląd narzędzi rozwojowych.
  • Dobór narzędzi rozwojowych do poziomu kompetencji podwładnego.
  • Coaching operacyjny.
  • Dobór celów coachingowych.
  • Proces coachingu operacyjnego.
  • Metoda GROW w coachingu efektywności handlowców.
  • Korzyści

  • Wzrost efektywności działań rozwojowych.
  • Podniesienie motywacji i efektywności zespołu sprzedażowego.




Podstawy prawa pracy (1 dzień)

Szkolenie dla menedżerów zwiększające świadomość praw i obowiązków wynikających z Kodeksu Pracy.


  • Cele szkolenia

  • Zwiększenie świadomości i bezpieczeństwa prawnego w dziale sprzedaży.
  • Zagadnienia

  • Umowa o pracę - informacje podstawowe.
  • Sposób podawania uzasadnienia decyzji pracodawcy, w tym udział osób trzecich podczas wręczania kar porządkowych i zwalniania pracownika.
  • Rozwiązywanie stosunku pracy przez pracodawcę z winy pracownika bez zachowania okresu wypowiedzenia.
  • Rozwiązywanie stosunku pracy za wypowiedzeniem.
  • Wypowiedzenie warunków pracy i/lub płacy jako konsekwencja naruszenia obowiązków przez pracownika.
  • Urlopy wypoczynkowe w praktyce i zwolnienia od pracy.
  • Premiowanie i nagradzanie.
  • Czas pracy w praktyce .
  • Mobbing – wybrane zagadnienia dla menedżera.
  • Korzyści

  • Wzrost świadomości prawnej.
  •   ul Sędziwoja 61 lok. 2,
         61-063 Poznań
  •   +48 695 350 534
  •   +48 61 870 81 77
  • info@sellvision.pl

Drodzy Państwo

Jeżeli zaciekawiła Państwa nasza oferta obejmująca szkolenia sprzedażowe, szkolenia dla KAM oraz dla menedżerów sprzedaży, jesteśmy do Państwa dyspozycji. Informa­cje kontaktowe są aktuali­zowane na bieżąco, możecie Państwo wybrać dogodną dla siebie formę kontaktu z naszą firmą. Dziękujemy za zainteresowanie