Tworzymy Szkolenia dostosowane do konretnych sytuacji biznesowych!
Wszystkie programy opisane poniżej są jedynie przykładem zrealizowanych tematów. W przypadku nowego projektu dostosowujemy agendę do specyficznej sytuacji klienta.
Kompetencje menedżerów liniowych działu sprzedaży mają kluczowy wpływ na tworzenie stabilnego wzrostu firmy, poprzez zarządzanie kontaktami z najważniejszymi grupami docelowymi i kanałami dystrybucji.
Selekcja i Rekrutacja (2 dni)
Budowanie każdego zespołu wiąże się z poszukiwaniem i rekrutowaniem jego członków. Błędy rekrutacyjne niestety są kosztowne, ponieważ oprócz szkolenia i pensji pracownika, ponosimy koszty utraconych szans. Umiejętność rzeczowej oceny zachowań potwierdzających posiadane kompetencje oraz dopasowania motywacyjnego minimalizuje ryzyko pomyłki. Szkolenie jest przeznaczone zarówno dla menedżerów, z krótkim stażem, osób przygotowywanych do awansu, jak również dla osób, które wiele lat pracują na stanowiskach zarządczych i chcą uporządkować swoją wiedzę oraz zwiększyć efektywność w uzupełnianiu wakatów.
Cele szkolenia
- Zwiększenie efektywności procesów rekrutacyjnych.
- Umiejętność weryfikacji dopasowania motywacyjnego kandydatów.
- Umiejętność prowadzenia wywiadu behawioralnego
Zagadnienia
- Opis stanowiska i zestaw oczekiwanych kompetencji stanowiskowych.
- Kluczowe czynniki sukcesu na stanowiskach sprzedażowych.
- Rodzaje motywacji do pracy w firmie.
- Wskaźniki behawioralne wskazujące na posiadanie określonych kompetencji.
- Ćwiczenie wywiadu behawioralnego.
Korzyści
- Rozwinięcie umiejętności prowadzenia wywiadu behawioralnego.
- Zwiększenie efektywności prowadzonych rekrutacji.
- Uporządkowanie procesu i technik rekrutacyjnych
Zarządzanie Zespołem (3 dni)
Jest to przekrojowy i wszechstronny program rozwoju kadry menedżerskiej. Zawiera zestaw tematów, które są najczęstszymi wyzwaniami przed jakimi staje lider zespołu sprzedażowego. Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów ze stażem do dwóch lat oraz w sytuacji kiedy organizacja chce wprowadzić jednolite standardy zarządzania w dziale sprzedaży.
Cele szkolenia
- Wyrównanie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem.
- Podniesienie umiejętności budowania autorytetu lidera.
- Podniesienie efektywności narzędzi komunikacyjnych w zarządzaniu.
- Umiejętność stosowania różnych stylów zarządzania.
Zagadnienia
- Zarządca a Lider.
- Inteligencja emocjonalna lidera.
- Stawianie celów, podział zadań i egzekwowanie.
- Style zarządzania - przywództwo sytuacyjne.
- Podstawy motywacji.
- Delegowanie zadań.
- Sytuacje konfliktowe w zarządzaniu.
- Rozmowy dyscyplinująca.
- Planowanie rozwoju podwładnych.
Korzyści
- Poznanie najbardziej efektywnych technik komunikacyjnych w zarządzaniu.
- Rozwój kompetencji zarządzania sytuacyjnego.
- Umiejętność zarządzenia trudnymi sytuacjami w zespole.
Motywowanie handlowców (2dni)
Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej w oparciu o studia przypadków i odgrywanie ról. Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, którzy swobodnie poruszają się narzędziach komunikacji menedżerskiej i chcą podnieść i utrzymać motywację w swoim zespole aby wykorzystać w pełni jego potencjał.
Cele szkolenia
- Dostarczenie narzędzi i rozwiązań do podniesienia motywacji zespołu.
- Zwiększenie samoświadomości menedżerskiej w zakresie motywowania zespołu.
- Przekazanie wiedzy z zakresu teorii motywacji (prework).
Zagadnienia
- Rodzaje motywacji.
- Emocje i nastrój a motywacja.
- Wpływ wartości na motywację.
- Mechanizm dążenia i unikania.
- Podstawowe narzędzia motywacyjne.
- Motywacja finansowa.
- Wpływ rozliczanych wskaźników na zachowanie.
- Koło motywacji niefinansowej.
- Praktyczne zastosowanie narzędzi motywowania niefinansowego.
Korzyści
- Poznanie i usystematyzowanie szerokiego wachlarza narzędzi motywacyjnych.
- Podniesienie motywacji zespołu.
Praca na postawach i wypalenie zawodowe (2 dni)
Program skierowany do menedżerów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji zarządczej bądź chcą rozwinąć swoje kompetencje i podnieść pewność siebie w trudnych sytacjach menedżerskich. Program ma charakter warsztatowy opiera się o studia przypadków, odgrywanie ról, może w całości zostać oparty o przypadki przygotowane przez uczestników.
Cele szkolenia
- Nabycie wiedzy i umiejętności rozpoznania źródeł postaw podwładnych.
- Rozwój umiejętności radzenia sobie z nieproduktywnymi postawami.
- Umiejętność wsparcia pracowników z wypaleniem zawodowym.
Zagadnienia
- Jak powstaje postawa?
- Postawy produktywne i nieproduktywne w zespole.
- Rozpoznawanie rodzajów postaw.
- Narzędzia pracy na postawach.
- Jak powstaje i jak zmienić nawyk.
- Rodzaje wypalenia zawodowego.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Praca z osobami doświadczającymi wypalenia zawodowego.
Korzyści
- Podniesienie efektywności zespołu.
- Poprawa atmosfery w zespole.
- Wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach zarządczych.
Zarządzanie wskaźnikami efektywności (1 dzień)
Szkolenie skierowane jest do zespołów, które zamierzają wprowadzić zmiany w rozliczanych wskaźnikach efektywności lub nie realizują zakładanych poziomów referencyjnych.
Cele szkolenia
- Umiejętność analizy pożądanych zachowań pod kątem tworzenia wskaźników efektywności.
- Rozwinięcie umiejętności stawiania i egzekwowania celów .
- Efektywne zarządzanie zespołem rozliczanym z wielu wskaźników.
Zagadnienia
- Kluczowe wskaźniki efektywności - zasady tworzenia.
- Zasady stawiania motywujących celów.
- Konstruowanie planów poprawy wyników.
- Analiza przyczyn niepowodzeń.
- Wprowadzanie działań korygujących
- Priorytety - osiąganie celów przy wielu wskaźnikach
Korzyści
- Zwiększenie efektywności zespołu.
- Metodyczne i konstruktywne podejście do braku wyniku.
- Zwiększenie motywacji zespołu.
Implementacja projektów sprzedażowych (1 dzień)
W określonych sytuacjach jak np.: wprowadzenie nowego produktu lub wprowadzenie jakichkolwiek znaczących zmian we współpracy z klientami, warto zastosować elementy zarządzania projektem w realiach działu sprzedaży. Oczywiście zastosowane narzędzia muszą być dobrane do skali projektu, tak aby zwiększony nakład pracy korelował z większą produktywnością i mniejszym ryzykiem.
Cele szkolenia
- Dostarczenie kompendium wiedzy z zarządzania projektem.
- Umiejętność oceny i zarządzania ryzykiem.
- Umiejętność podziału odpowiedzialności i egzekwowania zadań w ramach projektu.
Zagadnienia
- Przegląd narzędzi stosowanych w zarządzaniu projektami.
- Skalowanie-dobór odpowiednich narzędzi do wielkości projektu.
- Podział zadań i ról w zespole projektowym.
- Zarządzanie ryzykiem.
- Praca z harmonogramem, stawianie i egzekwowanie celów.
Korzyści
- Zwiększenie kontroli nad efektywnością projektów sprzedażowych.
- Umiejętność przeciwdziałania wpływowi ryzyk na przebieg projektu.
Coaching handlowców (2 dni)
Coaching jest uznanym narzędziem rozwoju zespołów handlowych. Zwiększa motywację i wiarę w siebie sprzedawców. Wpływa na poprawę wyników .
Cele szkolenia
- Rozwój umiejętności stosowania zróżnicowanych narzędzi rozwojowych.
- Umiejętność efektywnego wykorzystania coachingu.
Zagadnienia
- Przegląd narzędzi rozwojowych.
- Dobór narzędzi rozwojowych do poziomu kompetencji podwładnego.
- Coaching operacyjny.
- Dobór celów coachingowych.
- Proces coachingu operacyjnego.
- Metoda GROW w coachingu efektywności handlowców.
Korzyści
- Wzrost efektywności działań rozwojowych.
- Podniesienie motywacji i efektywności zespołu sprzedażowego.
Podstawy prawa pracy (1 dzień)
Szkolenie dla menedżerów zwiększające świadomość praw i obowiązków wynikających z Kodeksu Pracy.
Cele szkolenia
- Zwiększenie świadomości i bezpieczeństwa prawnego w dziale sprzedaży.
Zagadnienia
- Umowa o pracę - informacje podstawowe.
- Sposób podawania uzasadnienia decyzji pracodawcy, w tym udział osób trzecich podczas wręczania kar porządkowych i zwalniania pracownika.
- Rozwiązywanie stosunku pracy przez pracodawcę z winy pracownika bez zachowania okresu wypowiedzenia.
- Rozwiązywanie stosunku pracy za wypowiedzeniem.
- Wypowiedzenie warunków pracy i/lub płacy jako konsekwencja naruszenia obowiązków przez pracownika.
- Urlopy wypoczynkowe w praktyce i zwolnienia od pracy.
- Premiowanie i nagradzanie.
- Czas pracy w praktyce .
- Mobbing – wybrane zagadnienia dla menedżera.
Korzyści
- Wzrost świadomości prawnej.