Obecnie gry , szczególnie elektroniczne są równoprawnym medium z np.: filmami. Rosnące pokolenie graczy, styka się na co dzień z doświadczeniem i frajdą związaną z graniem. Biorąc pod uwagę właśnie to oraz fakt, że ludzie dorośli lubią uczyć się przez doświadczanie a przy tym konstruktywnie rywalizować, gamifikacja to bardzo dobry sposób na zwiększenie równocześnie (!) atrakcyjności i efektywności szkoleń.
S ellVision używa gier w swoich szkoleniach sprzedażowych właśnie po to, aby w atrakcyjny ćwiczyć zastosowanie taktyk poznanych na szkoleniu w środowisku gry. Kolejnym zastosowaniem gier jest wywołanie refleksji. Najlepszym sposobem na zrozumienie klienta jest "wejść w jego buty", poznać jakiego rodzaju decyzje musi podejmować, jakich kryteriów używa podejmując decyzję zakupowe.Efektem takiej refleksji jest podniesienie umiejętności perswazji oraz radzenia sobie z obiekcjami. Uczestnicy rozumiejąc lepiej rzeczywistość klienta, lepiej konstruują oferty i lepiej dobierają argumenty podczas prezentacji.